2.2.09

Johnny Laursen overdrager Benjamin til Bonnier




Stifteren af forlaget Benjamin Medier, Johnny Laursen, sælger sin sidste andel af virksomheden.

Det skriver Mediawatch. Siden 2001 har Bonnier Publications ejet 50,5 pct. af Benjamin Media med en ti-årig option på at købe resten. Det er den aftale, der nu er indgået.

"Jeg har meddelt min exit til Bonnier i fredags. Det vil sige, at jeg sælger min sidste del af selskabet til Bonnier i marts måned på vores generalforsamling, og at jeg træder ud af Benjamin på det tidspunkt," siger Johnny Laursen til netsiden.

Også forlagets adm. direktør, Jan Lehrmann, sælger sin andel på knapt 2,5 pct. til Bonnier. Ingen af parterne ønsker at oplyse salgsprisen.

"Jeg er bestemt tilfreds, men vi har aftalt ikke at nævne salgsprisen," siger Johnny Laursen, der ikke har planer om at kaste sig over andre mediebudgetter foreløbig.

Benjamin udgiver blandt andet M, FHM, Costume, Woman og Cosmopolitan.

***