5.9.07

Ogilvy & Mather vinder af Roskilde Festival 2008 logo konkurrence.

Ogilvy & Mathers udtryk vil blive brugt i alt markedsføringsmateriale for Roskilde Festival 2008. Dette indebærer kampagner i 11 lande med traditionelt ca. 40.000 plakater og 600.000 flyers, samt over 200 annoncer inklusiv web-bannere og 6 millioner unikke besøgende på Roskilde Festivals hjemmeside pr. år.

Det bliver 38. gang, at Roskilde Festival afholder festival. I de sidste 6 år har Roskilde Festival afholdt en årlig konkurrence om sit grafiske udtryk. Landets bedste grafikere og reklamebureauer har således konkurreret om at finde det helt rigtige udtryk for Roskilde Festival ’08. I år var konkurrencen dog alligevel en smule anderledes:

– Siden 2003 har vi brugt rigtig mange ressourcer på at styrke og øge kendskabet til vores brand og logo – både hvad angår vores profil og sikkerheden. Nu følte vi, at det var på tide at løse op, og resultatet af dette års konkurrence er derfor at demonstrere festivalens sjæl i stedet for at vælge et mere traditionelt udtryk. Vi blev præsenteret for en masse rigtig godt arbejde, men den indsigt og 360 graders tænkning Ogilvy & Mather viste i deres grafiske udtryk ramte helt ind i festivalens sjæl, siger Jon Laursen, festivalens marketingkoordinator.

Claus Collstrup, art director hos Ogilvy & Mather og idémanden bag det vindende grafiske udtryk for Roskilde Festival 2008, forklarer om idéen, som han kalder ’Råbet’:

– Det var vigtigt, at idéen udstrålede en masse af de værdier, som er forbundet med at være på festival såsom: glæde, latter, sang, frihed og vildskab. Samtidig fandt vi det essentielt, at udtrykket kunne bruges 360 grader i al Roskilde Festivals markedsføring. Vi arbejdede med et meget distinkt farvevalg, som sammen med de øvrige grafiske elementer har været med til at skabe et yderst genkendeligt og iøjnefaldende visuelt look, som hurtigt vil forbinde de forskellige elementer med Roskilde Festival.

Roskilde Festival og Ogilvy & Mather skal nu sammen færdigudvikle idéen og de enkelte elementer i markedsføringen.

***

1 Comments:

At 12:10 AM, Anonymous Anonym said...

Er det stadig hemmeligt??

 

Send en kommentar

<< Home