23.10.07

MetroXpress opruster i aviskrigen

MetroXpress skruer væsentligt op for oplaget i et forsøg på at komme igen i aviskrigen, der hidtil har været en drøj omgang for den svensk-ejede trafikavis.

MetroXpress går nye veje i forsøget på at finde fodfæste i aviskrigen, der foreløbig har kostet avisen dyrt – bl.a. blev et nyt initiativ med at udgive en eftermiddags-avis forholdsvis hurtigt opgivet.

Børsen skriver, at MetroXpress vil placere gratisaviser mange andre steder end de traditionelle trafikknudepunkter i et forsøg på at få læsertallet i vejret. Blandt andet Caféer, venteværelser og pizzariaer i yderområderne skal have den grønne avis liggende fremover.

MetroXpress går en anden vej end bl.a. 24Timer og Urban, der skærer i oplaget.

”Vi mærker i høj grad, at 24 Timer har sendt en større del af oplaget i trafikken. Vi er mange i trafikken i øjeblikket – flere end vi regnede med, da vi lagde vores budgetter,” siger adm. Direktør Søren Riis fra MetroXpress i Danmark.

Han fortæller, at sidste års driftsoverskud på 24 mio. kr. ikke kan gentages i år – der er dog stadigvæk overskud.

”Vi går med meget stor fortrøstning ind i det sidste kvartal. Jeg er helt sikker på, at vi kommer ud med et højere oplag i sidste del af 2007. Jeg kan ikke love, at læsertallet bliver højere, men hvis det falder, falder det markant mindre, end det har gjort i de første ni måneder,” siger Søren Riis til Børsen.

***