30.4.07

Meget tyder på Joost-lancering i morgen

I al hemmelighed er den dynamiske duo bag Skype-telefoni, Janus Friis og Niklas Zennström, klar til lanceringen af web-mediet Joost, der mixer det bedste fra TV med internettet. Flere kilder antyder, at premieren bliver i morgen den 1. maj.

De har revolutioneret både musik- og telebranchen. Nu er turen kommet til fjernsynet og internettet.

Den dynamiske iværksætter-duo bag både KaZaa og Skype, Janus Friis og Niklas Zennström, er klar til en global lancering af deres nye barn: web-mediet Joost, der kombinerer det bedste fra TV med internettets interaktive muligheder.

Premiere-datoen holdes fortsat hemmelig, men flere kilder antyder, at lanceringen sker i morgen den 1. maj. Og i hovedkontoret bag Joost.com siger en medarbejder her til aften, at den 1. maj ikke er udelukket.

Vedkommende, der fungerer som højre hånd for Janus Friis, oplyser til business.dk, at den verdensomspændende premiere på Joost er planlagt til at ske i maj måned.

"Jeg kan ikke fortælle om det bliver den 1. maj eller en anden dag," lyder det kryptiske svar.

Uanset hvornår Janus Friis og Niklas Zennström slipper Joost.com løs, så vil det givet sende chockbølger gennem medieverden. Joost giver nemlig mulighed for at målrette alle reklamer efter den enkelte bruger og vedkommendes interesser. Og en stribe af verdens førende globale mærkevarer har betalt millioner for at være med fra start.

Samtidig har de foreløbige beta-versioner af Joost været så stort et tilløbsstykke, at folk direkte har stået i kø for at få lov til blot at teste mediet.

Læs i morgen i Berlingske Tidende et stort tema om Joost, perspektiverne i det nye medie og om de godt 30 globale annoncøerer - heriblandt Coca-Cola og Sony - som sætter deres tillid til Joost

***