19.11.07

Nyt fodboldmagasin i Danmark

Tidligere chefredaktør på Tipsbladet og stifteren af Bet24 lancerer i denne uge fodboldmagasinet 90 minutter.

Niels Frydenlund, tidligere chefredaktør på Tipsbladet og Holger Kristiansen, stifter af Bet24, står i spidsen for et nyt fodboldmagasin, 90 minutter, der udkommer for første gang på torsdag i denne uge.

- Vi lægger vægt på reportage-journalistik, hvor læseren kommer tæt på både mennesker og miljøer. Mange af historierne er lange, novellelignende fortællinger, og 90 Minutter er et magasin, læseren vil kunne tage frem fra bogreolen igen og igen og læse eller genlæse, udtaler Niels Frydelund.

90 minutter vil udkomme 11 gange om året.

- Jeg betragter 90 Minutter som mit drømmeprojekt. Når man som jeg er uhelbredeligt angrebet af den bacille, der hedder fodbold, så er det en drøm at få lov at lave et blad om alt det, fodbold også handler om: Kærlighed, engagement, indlevelse. Og de store følelser: Jubel, sorg, fortvivlelse og håb, siger Niels Frydenlund.

Som investor og bestyrelsesformand i projektet står stifteren af bookmaking-firmaet Bet24, Holger Kristiansen, der tidligere i sin erhvervskarriere stod bag stiftelsen af Danmarks største fodboldportal på nettet, bold.dk og introduktionen af Oddset i Danmark som sportsspil-chef i Danske Spil. Bet24 er solgt til MTG, og efter år i både London og Malta er Holger Kristiansen flyttet hjem til Danmark for at starte nye projekter. 90 Minutter er ét af dem.

- Det har altid undret mig, når jeg stod i bladkiosken og kiggede på magasin-hylden, at der ikke fandtes et seriøst fodboldmagasin på dansk. Det har markedet manglet, men det hul fylder 90 Minutter ud, udtaler Holger Kristiansen.

90 Minutter bliver solgt hos omkring 2200 forhandlere over hele landet.

***