7.11.07

Skuffet Kronborg bliver paa TV 2

Økonomidirektør Anders Kronborg er skuffet over, at TV 2-bestyrelsen ikke udnævnte ham til adm. direktør. Men han har ikke planer om at forlade TV 2.

"Jeg er selvfølgelig skuffet, men vi har en klog bestyrelse, og jeg er sikker på, at den har truffet et klogt valg," siger Kronborg. Han har, siden tidligere direktør Per Mikael Jensen forlod stationen 1. august, udfyldt rollen som konstitueret adm. direktør.

Han er sikker på, at han vil få et fint samarbejde med Merete Eldrup, som i dag blev udnævnt som ny direktør.

Anders Kronborg siger til Ritzau, at han er spændt på at høre begrundelsen for bestyrelsens beslutning.

Da Anders Kronborg meldte sig på banen som ansøger til jobbet som administrerende direktør, mente mange, at det var en uklog beslutning.

Dengang sagde han: "Troværdighed er ekstremt vigtigt, og det ville være underligt at gå at tale sort i flere måneder. Jeg er kandidat, men hvis bestyrelsen finder en anden, bryder jeg ikke grædende sammen og går min vej."

***