28.11.07

Anders Kronborg forlader TV2

TV2s konstituerede direktør Anders Kronborg har fået nyt job og forlader med udgangen af november TV2. Han har fået nyt job i et udlandet i et børsnoteret selskab, oplyser TV2.

På grund af børsreglerne kan det endnu ikke offentliggøres, hvor Anders Kronborg skal fortsætte sin karriere.

- Jeg var klar over, at dette kunne være konsekvensen, da vi i bestyrelsen valgte Merete Eldrup som ny administrerende direktør. Men jeg synes, det er meget ærgerligt, at Anders forlader TV 2. Sammen med Per Mikael Jensen har han gjort en fremragende indsats i videreudviklingen af TV 2 fra tv-station til medievirksomhed, siger bestyrelsesformand for TV 2, Niels Boserup.

Anders Kronborg forklarer sin beslutning med følgende kommentar:

- Jeg har ganske enkelt fået et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til. Jeg har været enormt glad for mit job på TV 2, men jeg er meget spændt på at komme til at arbejde for en international, børsnoteret virksomhed, hvor der er nogle nye spændende udfordringer for mig, som jeg ser frem til at begynde på i det nye år.

Anders Kronborg fritstilles med udgangen af november.

***