11.7.07

Carlsberg tvivler på TV

Den danske bryggerigigant er ved at omlægge sin markedsføring. Carlsberg tror ikke længe på tv som det centrale reklamemedie.

Gammeldags simpel branding med store slogans og traditionelle tv-reklamer er ved at blive nedtonet til fordel for et væld af helt nye virkemidler som tøjlinje, egen filmproduktion og eget rejsekoncept.

Dertil kommer et øget fokus på internettet og den konkrete købssituation ude i butikkerne.

"Vi står netop nu midt i enorme forandringer på tv-fronten. Tv-sendingen i Europa er det seneste år faldet med 10 minutter dagligt. Det er enormt. Samtidig vil det meste af tv-verden i Europa være fuldstændig digital i 2010. Det betyder at seerne kan spole forbi reklamerne," siger international marketingschef i Carlsberg, Jan Hillesland, til Berlingske Tidende.

Carlsberg har for nyligt produceret DVD-filmen 'The Miracle', der handler om Liverpool FC's Champions League-sejr over AC Milan i 2005.

***